RSS Feed
Peso UNWIKU

Imam Asy Syatibi - Al I'tisham (buku induk pembahasan bid'ah dan sunah)

Posted by CahNdeso Labels:

The sociologists, politicians, and historians from many countries agreed that the Arabs will never get up like we'd ever seen, except with the integrity and purity in Islam to unite and improve conditions, mental and behavior of people. Formerly the conditions are wonderful, peaceful, and thick with the Islamic ever existed, but later became tumble after the weakening of the Muslims. Then arose the sound of some of their creed and worship have been contaminated with heresy by making religion as a scapegoat setbacks.

However, another case with those who see with your eyes keshalihan heart, because he believes that the only religion that can bring good and unity, and unlikely to cause damage and collapse. They are not aware or may be aware that new things are included in the creeds and worship (heresy) has undermined the kekokohon and beauty in unity. Not just unity, but it is also capable of pushing and throwing people into the fires of hell, because heresy is heresy and every going astray can only lead to hell.




Indonesian Translate
Para sosiolog, politikus, dan sejarahwan dari berbagai negara sepakat bahwa bangsa Arab tidak akan pernah bisa bangkit seperti yang pemah kita saksikan, kecuali dengan keutuhan Islam dan kemurniannya dalam menyatukan dan memperbaiki kondisi, jiwa serta perilaku umat. Dahulu kondisi yang indah, damai, dan kental dengan keislaman pernah ada, namun kemudian menjadi goncang setelah melemahnya kaum muslimin. Kemudian timbul suara dari sebagian mereka yang akidah dan ibadahnya telah terkotori bid’ah dengan menjadikan agama sebagai kambing hitam kemunduran.

Namun, lain halnya dengan orang yang melihat dengan mata hati keshalihan, sebab ia berkeyakinan bahwa hanya agama yang sanggup membawa kebaikan dan kesatuan, dan tidak mungkin menjadi penyebab kerusakan dan keruntuhan. Mereka tidak sadar atau mungkin menyadari bahwa hal-hal baru yang dimasukkan dalam akidah dan ibadah (bid’ah) telah menggerogoti kekokohon dan keindahan dalam kesatuan umat. Bukan hanya kesatuan, namun hal itu juga sanggup mendorong dan melemparkan umat ke dalam api neraka, sebab bid’ah adalah sesat dan setiap yang sesat hanya bisa bermuara di neraka.



Download Here Link1

0 comments:

Post a Comment

Related Book

Software Comic Book Creator Standard Click Here
Software Digital Book Creator Standard Click Here
Get cash from your website. Sign up as affiliate.
Recent Comment
Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.