RSS Feed
Peso UNWIKU

eBook Hak dan Kewajiban Wanita dalam Islam

Posted by CahNdeso Labels:

Topic of the rights and obligations of women in Islam has often met controversy, personal opinions and sheer ignorance. Although some scholars have discussed this topic, there remains a need to discuss it in a broader aspect than the case which has been frequently discussed.

This follows the book vividly describes the rights of women in Islam as well as a rebuttal against doubtful that consider Islam does not give freedom, which is duly owned by women. The author, who was a hadith expert from India, explained the wisdom behind the difference in roles that are charged to men and women as well as some reasons why forcing women to go out and jump in the public sector, as championed by women's liberation movement (read: feminist) , in fact, is a setback for the woman herself.



Indonesian Translate
Topik hak-hak dan kewajiban wanita dalam Islam telah sering kali dipenuhi kontroversi, pendapat pribadi dan kejahilan belaka. Meskipun sebagian ulama telah membahas topik ini, tetap ada kebutuhan untuk membahasnya dalam aspek yang lebih luas daripada perkara yang telah sering dibahas.

Buku berikut ini menjelaskan dengan gamblang hak-hak wanita dalam Islam sekaligus sebagai bantahan terhadap syubhat yang menganggap Islam tidak memberikan kebebasan yang sepatutnya dimiliki wanita. Penulis, yang merupakan seorang ahli Hadits dari India, memaparkan hikmah dibalik perbedaan peran yang dibebankan kepada laki-laki dan wanita serta beberapa alasan mengapa memaksakan wanita untuk keluar rumah dan terjun di sektor publik, sebagaimana yang diperjuangkan oleh pergerakan pembebasan wanita (baca: feminis), pada kenyataannya adalah sebuah kemunduran bagi wanita itu sendiri.


Download Here Link1

0 comments:

Post a Comment

Related Book

Software Comic Book Creator Standard Click Here
Software Digital Book Creator Standard Click Here
Get cash from your website. Sign up as affiliate.
Recent Comment
Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.