RSS Feed
Peso UNWIKU

Lord, Nature, Man: Perspectives of Science and Religion - (Ebook) Ted Peters, Muzaffar Iqbal, Syed Haq Nomanul (Ed.)

Posted by CahNdeso Labels:

In a changing global situation, there is an urgent need for dialogue between different faith traditions. Such dialogue may take different shapes and subjects, the discourse of science and religion from the perspective of religions is one. This can build a new road towards a sharper awareness of God, man and nature on which we all live. This book presents the views of scientists from the two large religious traditions: Islam and Christianity. They bridge dialogs various modes the relationship between science and religion in relation to the fundamental questions about the origin and purpose of life and the universe.

This book is an attempt to present an overview of the various Christian and Islamic perspectives on the relationship between faith and science in general, and between the two major religious tradition and some aspects of modern cosmology and bloetika. This cooperation was trying to answer some pressing issues in the field of science and religion. Both have a global impact, has tremendous power, and claims to be able to give answers about these questions become urgent because science and religion are the most important forces that shape contemporary life in different parts of the world today.



Indonesian Translate
Dalam situasi global yang terus berubah ini, terdapat kebutuhan mendesak akan dialog antara berbagai tradisi keimanan. Dialog semacam itu dapat mengambil berbagai bentuk dan subjek, wacana sains-agama dari perspektif agama-agama adalah salah satunya. Cara ini dapat membangun jalan baru menuju kesadaran yang makin tajam akan Tuhan, manusia dan alam yang menjadi tempat tinggal kita semua. Buku ini menghadirkan pandangan para ilmuwan dari dua tradisi agama besar : islam dan kristen. Mereka mendialogkan pelbagai modus hubungan antara sains dan agama sehubungan dengan pertanyaan-pertanyaan fundamental tentang asal usul dan tujuan dari kehidupan dan alam semesta.

Buku ini merupakan suatu upaya untuk menyuguhkan sebuah pandangan umum tentang beragam perspektif Kristen dan Islam mengenai hubungan antara iman dan sains pada umumnya, dan antara dua tradisi agama besar dan beberapa aspek dari kosmologi modern dan bloetika. Kerja sama ini mencoba menjawab beberapa persoalan mendesak pada bidang sains dan agama. Keduanya memiliki impak yang global, memiliki kekuatan yang dahsyat, dan mengklaim dapat memberikan jawaban tentang pertanyaan-pertanyaan ini menjadi mendesak karena sains dan agama adalah kekuatan terpenting yang membentuk kehidupan kontemporer di berbagai belahan dunia saat ini.



Download Here Link1, Link2

0 comments:

Post a Comment

Related Book

Software Comic Book Creator Standard Click Here
Software Digital Book Creator Standard Click Here
Get cash from your website. Sign up as affiliate.
Recent Comment
Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.